Otthontérkép Lakópark

Ötödik sebességre kapcsolt a Tópark-beruházás

2017. szeptember 27. 06:00 - MeNa

Ötödik sebességre kapcsolt a biatorbágyi Tópark beruházója, s ez most nem csupán egy jól hangzó szólam, a terepen naponta több mint 300-an dolgoznak, hogy mielőbb átadhassák az első lakásokat és nem sokkal később az irodákat, majd a hotelt és benne a konferenciaközpontot.

Olyat láttunk a helyszínen, amire sok-sok évig semmi remény nem volt a magyar ingatlanpiac szégyenfoltjának számító helyszínen: motollaként dolgoznak az építő munkások, már a belső munkák zajlanak a lakásoknál és lassacskán az irodai és hotel terület is élettel telik meg. De menjünk sorba!

topark_4_kozepes.JPG

Muszáj felidézni, hogy az M0-M1-M7 autópályák által határolt úgynevezett arany háromszögben évekig elhagyott beton dinoszauruszként éktelenkedett a központi tömb, miután az eredeti beruházó bedobta a törölközőt. Az új fejlesztő, a Lavinamix Csoport és főtulajdonosa mégis fantáziát látott a területben (nyomott áron juthatott a projekthez -  a szerk.) és új koncepcióval, hitel nélkül felélesztette a monstrumot, amit aztán - meggyőződhettünk róla - igyekszik valóban minőségi módon és anyagokból a piacra dobni. 

A Tóparknál is a felső középosztály a célközönség a lakásoknál, de nem 6-8 emeletes társasházakat építenek, mint az úgynevezett lakóparkoknál, hanem csupán négy szinteseket (lifttel), az épületek közötti távolság is nagyobb az eddig megszokottnál. Ottjártunk idején (szeptember harmadik hete) több család is felmérte a terepet, többen konkrét lakások iránt érdeklődtek. Az értékesítők szerint az alig pár hete indult folyamatban már több vásárlás is történt.  

img_4240.JPG

A 2019 végéig megépülő 350 lakásnál több árkategóriát alkalmaznak, de mindenütt valóban minőségi anyagokkal dolgoznak, ezt jól lehetett látni, amikor rövid sétát tettünk az épületekben. A kedvelt budai körzeteknél viszont 25-40 százalékkal olcsóbb árakkal dolgoznak, miközben a kínált minőség és a nagy zöld terek, a közeli hatalmas tó valóban egyedi környezetet adnak annak, aki elfogadja, hogy inkább a főváros előszobájában, szabadabban él és lakik, mint a túlzsúfolt belső negyedekben.   

Összesen több mint 3000 parkoló, 81 lift, közel 25 hektár nettó zöldfelület épül ki a beruházás közvetlen környezetében. Itt valósul meg Magyarország legnagyobb épülete a maga bruttó 198 ezer négyzetméterével – maga mögé utasítva az eddigi rekordert, az Aréna plázát.

topark_1.jpg

Sétálva az irodáknak, üzleteknek és éttermeknek helyet adó központi tömb falai között, a helyi Váci utcának is nevezhető passzázson, már látható, hogy nem uniformizált épületek tömege lesz itt, hanem különböző stílusok jegyeit magukon viselő ingatlanok váltják egymást. Visszaköszön Bécs, Párizs, London vagy Berlin építészeti stílusa, de a múlt század eleji Budapestet idéző szecessziós vagy éppen art deco stílusú házzal is találkozhatunk.

A fejlesztő patinás, belvárosi miliőt álmodott a városon kívülre. De nemcsak az épületek okán érezheti magát belvárosban a látogató, minden egyéb arra jellemző funkció is megtalálható lesz: tömegközlekedés, nyitott és zárt parkolók, kulturális és sportolási lehetőségek, kávézók, éttermek, szálloda, konferenciaközpont, sőt még egy magán és egy önkormányzati óvoda is.

Nem titok, hogy a megközelíthetőség a kulcskérdése a városon kívüli fejlesztéseknek: a beruházó ennek érdekében jelentős fejlesztéseket hajtott végre. Kiépített több saját autópálya lehajtót. Természetesen a területen belül is komoly belső úthálózat épült, városiasan kiépített buszmegállókkal, taxi drosztokkal, bicikli utakkal, aluljáróval, kiépített futópályával, sőt játszótérrel is – vagyis mint bármely nagyvárosban.

topark_2_kozepes.JPG

Az első szakaszban megvalósuló 210 lakást alig fél év múlva – jövő tavasszal már birtokba is vehetik a vásárlók. Az otthonok egy része közvetlenül a tóra néz, de a többi lakás is zöldre tájolt, hiszen az épületek között mindenütt hatalmas zöldterületeket alakítottak ki. 

Az irodaterületek is a legmagasabb színvonalú építészeti megoldásokat kínálják. Az épületek földszintjein kiskereskedelmi egységek kapnak helyet, közel 15 000 négyzetméteren. Sok ezer négyzetméternyi irodára és üzlethelyiségre már előrehaladott tárgyalásokat folytatnak.

 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lakopark.blog.hu/api/trackback/id/tr1912886324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peetee 2017.09.27. 15:17:58

Légszennyezés meg zajterhelés gondolom nem tétel....sosem költöznék oda.

Ixos 2017.09.27. 16:12:27

Én sem értem, hogy gondolják ezt, 2 forgalmas autopálya kereszteződésébe ilyet építeni :D

László Bak 2017.09.27. 18:13:17

Mikor arra járok, én is azon tanakodok, hogy ki az az elvetemült, aki képes lesz odaköltözni.
Biztosan nyugodt, csendes, tiszta levegőjű környék, és a városba be- illetve kijárás is zökkenőmentes....

Gour 2017.09.27. 21:07:52

Jó lesz. Még 500 autós aki reggel az M7-en áll majd a dugóban.

aaaaaaaaaaaaaaaa 2017.09.28. 08:03:16

gondolom zajvédő falat azért tesznek oda. remélhetőleg a település, amelyikhez tart(Biatorbágy)pedig
az, hogy ki költözik majd oda? az ártól fog függeni.

denvonbelga 2017.09.28. 09:35:05

Ez Törökbálint, nem Biatorbágy...

wiener 2017.09.28. 10:07:54

elképesztő szépek lettek az M0 felöli épületek ezzel a csillogó vakolattal, az egész nagyon jól néz ki, a zaj nem hiszem hogy gond lesz, budaörs sincs messzebb a pályától, de legalább közelebb van

nagycapa 2017.09.29. 06:02:05

Én kicsit erősnek érzem az 500.000 forinttól induló m2 árakat. Ennyiért metro közelében is lehet szerezni új építésű lakást!
süti beállítások módosítása